One1DNoveller

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

You Again ~ Kapitel 2

Av Linn Horan - 26 juni 2014 13:25

Detta har hänt: Jag tittade på klockan. Tio över sex. -''Lucas borde vara här snart'', mumlade jag och mammas blick ändrades snabbt. -''Lucas? Ska han hämta dig? Jag trodde att du skulle åka med Camilla'', sa mamma förvånat men samtidigt väldigt oroligt. -''Är du seriös? Han är min pojkvän mamma, så ja, han ska hämta mig''.

Jag trodde att hon hade kommit över hela den där insidenten nu. Lucas är en underbar kille när man lär känna honom men tyvärr så hann han inte bli så bekant med mamma innan det där hände. Lucas gick ut ur bilen för att möta mig men hann inte så långt inna jag var framme. -''Hey babe!'', sa han glatt och kysste mig. -''Hi'', log jag och besvarade kyssen innan vi satte oss i bilen. Det sista jag ville var att kvällen skulle spåra ur totalt precis som förra året. Då fick jag åka ambulans klockan 4 på morgonen och sedan åka till polisstationen på förhör. Det var inte riktigt så den kvällen var planerad, men eftersom jag var med Lucas förväntade jag mig inget annat än katastrof. Men jag hoppades bara att detta året skulle bli annorlunda.

     

*Grace's perspektiv*

Vi satt ganska tysta i bilen hela vägen. Trafiken rullade på bra så vi skulle hinna dit precis i tid. Jag hade aldrig varit på den nattklubben förut men det var ett av Lucas' favoriter, så jag antog att det skulle bli bra. Min mobil plingade och jag tog upp den ur väskan för att kolla vem det var ifrån, men jag kunde gissa innan vem det var.

From: Mom <3

''Hur kommer du hem ikväll? Jag tror ju knappast att Lucas håller sig nykter för att skjutsa hem dig, och jag vill inte att du går hem själv, och du åker inte med någon som har druckit.''

Jag suckade lätt. Varför ska hon alltid vara så överbeskyddande?. Lucas som hade hållit ögonen på vägen hela tiden tittade till slut på mig. -''Is something wrong?''

-''What? No, no, it was just my mom'', sa jag med ett svagt leende och tittade sedan ner i telefonen igen för att svara.

To: Mom <3

''Jag tar väl bussen, eller en taxi, vet inte än! Sluta oroa dig över allt hela tiden! Jag är inte 8 år längre, jag kan faktiskt ta hand om mig själv! Det kommer inte bli som förra gången, ok''

-''She still doesn't like me, huh?'', sa han efter att jag hade lagt ner mobilen i väskan igen. Jag sa ingenting. Vad skulle jag säga? Han hade ju rätt, mamma gillade inte honom och det hade hon aldrig gjort, och det visste han säkert men jag ville ändå inte slänga det i ansiktet på honom.

-''I..she's just...'', stammade jag fram. Han höjde ett ögonbryn. -''It's okay, Grace, I know she doesn't''.

-''Okay, no, she doesn't...she did from the start tho, but after that thing last year...well, she thinks I'm still 13 years old sometimes, you know'', förklarade jag.

Han nickade till svar och slog på radion. En välbekant röst fångade min uppmärksamhet. Jag var inte helt säker på om jag hörde rätt, eller om det var den personen som jag tänkte på.

-''Oh God, not this crap'', mumlade Lucas och var precis på väg att byta radiokanal.

-''Wait!'', utbrast jag. Han tittade undrande på mig och tog bort fingret från knappen.

-''I mean...'', jag harklade mig. -''Do you know who sings this?''

-''Isn't it that gay band, direction something, I don't know, why do you care? They suck'', sa han och denna gången bytte han. -''I don't know...just wondering''

 

Vi var tvungna att åka omkring en stund för att hitta en parkeringsplats. Det var väldigt mycket folk utanför och klockan var inte ens halv sju än. Innan jag gick ur bilen tittade jag mig i spegeln som jag hade framför mig och lade på ännu ett lager läppstift. -''Okej, let's do this'', sa jag tyst för mig själv och gick ut. Lucas tog snabbt tag i min hand och vi började gå mot ingången.

Musiken spelades för fullt i högtalarna. De flesta satt vid baren eller åt middag i andra änden av rummet. Det var en blandning av nattklubb och restaurang kan man säga, vilket jag gillade för då fanns det något att välja mellan.

En utav mina närmaste vänner Camilla satt vid baren när vi kom in och vinkade genast in oss. -''Hiiii! Happy birthday darling!!'', sa hon uppspelt och ställde sig upp för att ge mig en kram. Hon kastade sig bokstavligen i mina armar och lukten av vodka stank från hennes mun när hon pratade. -''Hi Cam, thank you so much'', sa jag och besvarade kramen med ett leende.

-''How many drinks did you have before we got here?'', skrattade jag och slängde blicken över barbordet framför henne där tre tomma glas stod. Jag sa ingenting utan höjde bara ett ögonbryn. -''A few guys bougth me a drink, that's all'', sa hon oskyldigt.

-''You're hopeless''. Hon småskrattade bara och klappade med handen på barstolen bredvid mig. -''Sit, a few drinks before the party starts'', sa hon bestämt och visslade på bartendern. -''Okay, bring it''.

 

*3 timmar senare*

Camilla ställde sig upp på sin stol och fortsatte vinglades upp på bardisken.

-''Hello everybody!'', ropade hon för att överrösta musiken. Nästan alla tittade upp och slutade dansa. Musiken sänktes och nu hade hon precis allas uppmärksamhet. En drink hade plötsligt blivit fem och jag var rädd för att ställa mig upp över huvud taget. -''Oookay, so basically, it's my best friend's 18th birthday today! Yay!''. Alla började applådera och busvissla. Jag kunde inte låta bli att le, även om jag bara ville att hon skulle gå ner därifrån så snabbt som bara möjligt. -''I know right! She's an amazing friend, so I want every single one of you to sing as loud as possible for Grace Kennedy, it's the girl over here, alright? Okay, one, two, three!''. Hela baren och även dom som satt och åt ställde sig upp för att sjunga för mig. Det kändes ganska overkligt. Inte för att dom i baren var nyktra på något sätt, men ändå, det var helt otroligt. När dom hade sjöngt klart ställde jag mig upp för att tacka dom och då fick jag ännu mer applåder. Just då kände jag bara för att släppa loss totalt. Det var min kväll och jag hade redan bestämt mig för att det skulle bli den bästa kvällen ever.

Efter att ha dansat i en timma slog vi oss ner vid baren igen. -''My feet hurts! Can someone get me a soda while I go to the bathroom, please? I think I need to throw up'', sa jag och la min handväska under armen. -''Yeah sure, I'll get it for you'', sa Lucas och la handen på min rygg. -''Do you want me to go with you?'', frågade Camilla innan jag gick. -''Yes''. Mitt huvud värkte och hela rummet snurrade runt. Camilla stannade utanför med min handväska medan jag gick in på toan. -''Are you sure you'll be okay?''. -''Yes, I'll be fine, just give me a minute'', sa jag och stängde dörren bakom mig. Jag satte på kranen och lät vattnet rinna en stund för att det skulle bli kallt, sen skvätte jag lite vatten på mina kinder. Hela mitt ansikte kokade men huvudvärken började släppa.

Efter en stund knackade det på dörren. -''Grace, are you okay?''. Det var Camilla's röst. -''Mm, I'll be out soon''.

*Cam's perspektiv*

Jag stod lutad med ryggen mot väggen mitt emot toaletten och väntade på att Grace skulle komma ut. Hon hade varit där en bra stund nu, så jag knackade på för att kolla att hon var okej. -''Grace, are you okay?''. Det dröjde någon sekund innan jag fick ett svar. -''Mm, I'll be out soon''. Jag gick bort från dörren och lutade mig mot väggen igen med armarna i kors. Det var tur att det inte hade blivit någon kö, tänkte jag. Men i samma stund dök det upp en kille runt hörnet. En kille som jag faktiskt kände igen.

-''Well, well, well, look who's here, can't keep away, huh?'', småskrattade jag. Han rullade ögonen mot mig och log. -''How could you know?'', sa han ironiskt och lutade sig med ena handen mot väggen.

*Grace's perspektiv*

När jag satt där hörde jag plötsligt röster utanför dörren. En utav dom var Cam's men den andra vet jag inte. Jag brydde mig inte heller. Det var väl bara någon utav killarna som hade bjudit henne på en drink tidigare. Jag tittade mig i den trasiga spegeln och fixade till mitt hår innan jag låste upp dörren och gick ut, men det var bara Cam där.

-''Hi'', sa jag kort. -''Hey! Are you feeling better?'', log hon och lade handen på min axel. -''Yeah, I'm fine – who was that guy you were talking to?'', frågade jag nyfiket.

-''Oh, nobody, just a guy I met before''. Hon ryckte på axlarna och krokade arm med mig. -''Shall we go back?'', frågade hon och nickade mot baren. Jag log och tog ett djupt andetag. -''Yeah, let's go''.

Lucas och några andra vänner som hade kommit medan vi var borta log mot oss när vi kom. Lucas var snabbt uppe på fötter med min läsk i handen. -''There you go, babe''. Jag log samtidigt som jag tog emot den. -''Thank you'', sa jag och gav honom en kyss. Han lade armen på min rygg och drog mig närmre honom. -''This, will be a night to remember'', viskade han.

Det kunde inte bli värre än förra året....eller?

 

Kommentera gärna vad ni tyckte! xx

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Horan - 24 juni 2014 00:48

Hej allihopa! Nu kör jag äntligen igång denna bloggen igen! Det ska bli jätte kul faktiskt för nu har jag fått en bra ide till denna novellen så jag hoppas att ni ska tycka om den! :) Förlåt för att denna delen är väldigt kort men fortsättningen komm...

Presentation


Halloj! Va roligt att du hittade min blogg! :) Här skriver jag noveller om pojkbandet One Direction och jag hoppas att ni gillar dom! Glöm inte att kommentera och säg vad ni tycker! Kram ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards